PARODONTOLÓGIA

Mivel foglalkozik a parodontológus szakorvos?

A parodontológus a fogágybetegségek (ínygyulladás, fogágygyulladás, ínyvisszahúzódás) kezelésével foglalkozik. Általános fogászati, vagy esztétikai kérdésekben keresse fogászatunkat.

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

Milyen problémákkal forduljunk parodontológus szakorvoshoz?

A páciensek elsősorban fogak mobilissá válása miatt keresik fel a parodontológus szakorvost, de emellett gyakori panasz a fogínyvérzés – és fájdalom illetve az ínyvisszahúzódás is.

Fogágybetegség nem más, mint a fogakat körülvevő szövetek megbetegedése. Kezdeti stádiumban az ínyt, előrehaladott esetekben a fogak gyökerét tartó csontot is érintheti.

A fogágybetegségek kialakulásának legfőbb oka fogakat borító lepedékben illetve fogkövön megtelepedett és felhalmozódott baktériumok. Emellett súlyosbító tényezőként szerepelhet a dohányzás, a cukorbetegség, genetikai rendellenességek, egyes gyógyszerek szedése is, mint például a fogamzásgátló és vérnyomáscsökkentő.

Fogínygyulladás- gingivitis

A fogínygyulladás önmagában viszonylag könnyen és rövid idő alatt gyógyítható fogkőeltávolítással és egyénre szabott szájhigiénés tanácsadással (insturálással, motiválással). Súlyosabb esetben szükség lehet azonban antibiotikum terápiára is

Fogágygyulladás- parodontitis

Abban esetben, amikor a gyulladás nem csak az ínyt, hanem a fogakat körülvevő csontot is eléri fogyágygyulladásról beszélünk. A fogágybetegség nem visszafordítható, azonban komplex parodontológiai kezeléssorozattal megállítható és a gyulladás megszüntethető.

Fogínyvisszahúzódás- ínyrecesszió

Ínyvisszahúzódás elsődleges oka a helytelen fogmosási technika. Kialakulásáért azonban felelős lehet nem megfelelő szájhigiéné, örökletes tényezők, fogszabályozó kezelés, rendellenes helyzetben lévő fog, ajak- és nyelvpiercing. Ínyrecesszió kezelésére többféle sebészi módszer létezik, amelyet a defektus kiterjedése határoz meg.