ORTOPÉDIA

Mivel foglalkozik az ortopéd szakorvos?

Az ortopédia a vázrendszer, a csontok valamint az izmok, inak és szalagok veleszületett és szerzett sérüléseinek, deformitásainak és megbetegedéseinek gyógyításával foglalkozó szakterület.

Milyen esetben forduljunk ortopédushoz?

Klinikánkon ortopédiai műtéteket is végzünk, bővebben erről itt olvashat.

Gyakori ortopédiai problémák, vizsgálatok

Az ortopéd szakorvosi vizsgálat során a korábbi mozgásszervi panaszok és betegségek feltérképezése és a mindenre kiterjedő részletes fizikális vizsgálat után történik a diagnózis felállítása. Szükség esetén az ortopéd szakorvos megszervezi a szükséges mozgásszervi, ízületi ultrahangvizsgálat elvégzését, röntgenfelvételek elkészítését, melyek a pontosabb diagnózis felállítása érdekében fontosak. A diagnosztikai vizsgálatok mellett a Swiss Prémium Egészségközpontokban elérhető a porckorongsérv heveny fájdalmait enyhítő infúziós kezelés is.

1. Derékfájdalom, lumbágó

A gyakran fellépő derékfájdalom hátterében sokszor áll a nem megfelelő tartás és a munkahelyi körülmények (ülőmunka). Derékfájdalmat okozhat a gerincet tartó izmok állandó feszülése, porckopás és porckorongsérv is. A fájdalom okának felkutatása után számos terápiás megoldás segíthet a páciens fájdalmán.

1. Teniszkönyök

A kézfej és a könyök feszítőizmainak fájdalmas gyulladását nevezzük teniszkönyöknek. Általában az alkar túlerőltetése okozza a problémát. Első tünete a kéz, könyök behajlításakor jelentkező erős fájdalom az alkar külső oldalán. Ez olyan mérvű is lehet, hogy egy pohár megtartása is gondot okoz. A kezelés során a gyulladást csökkentjük különböző módszerekkel (pl. hialuronsav injekció, rögzítés, hűtés stb.). Hosszabb ideje fennálló panaszok esetén a kezelés általában nagyobb türelmet igényel, sokszor elhúzódik, néha több hónapot is igénybe vehet.

1. Ganglion

A ganglion egy zselészerű kocsonyás anyaggal telt zsákocska, ami az ízületi tok vagy az ínhüvely tömlőszerű kitüremkedése, a jóindulatú lágyrészdaganatok közé sorolható elváltozás. Fontos hangsúlyozni, hogy a ganglion szinte minden esetben jóindulatú és nem is lehet belőle rosszindulatú daganat. Legtöbbször a kialakulásának nincs specifikus oka, de kialakulhat ízületi és / vagy ínhüvelygyulladásból, traumából, degeneratív (kopásos) betegségből. Elsődleges tünete egy látványos kiemelkedés, csomó a kézfejen vagy a csuklón vagy az ujjakon, mely a végtag nyújtott helyzetében jól tapintható, hajlítás során gyakran visszahúzódik az ízületbe. Kezelése elsődlegesen konzervatív módon történik: gyulladáscsökkentő krém helyi alkalmazása, fásli, csuklórögzítő viselése. Fontos az érintett végtag pihentetése.

1. Csípő problémák

Idősebb korban gyakrabban fordul elő csípőfájdalom, ebben az esetben általában porckopás vagy ízületi gyulladás okozza, de számos más oka is lehet. Ebben az esetben hialuronsav injekció, porcpótló készítmények és végső esetben csípőprotézis jelenthet megoldást.

Csípő nyáktömlő gyulladás is okozhatja a fájdalmat. A nyáktömlők megtalálhatók a combcsont felső részén a combcsont és a csonthoz rögzített izom között találhatók meg. Megfelelő terhelésnél ezek a tömlők elősegítik a csípőízület, a combcsont és az izmok akadálytalan, zavartalan mozgását. Túlterhelés esetén azonban begyulladhatnak. A gyulladás visszaszorítása után érdemes a csípőízületet gyógytorna gyakorlatokkal megerősíteni, valamint nyújtó gyakorlatokkal fokozni az ízületek rugalmasságát, mozgékonyságát.

Az ortopédia szakrendelés

Az ortopédia a mozgásszervi betegségek diagnosztikájával és kezelésével foglalkozó szakma. Az ortopédiai szakrendelés célja az izom-, csont-, ín- és ízületi problémák megoldása, illetve az egész test mozgékonyságának helyreállítása. Az ortopéd szakorvosok olyan betegeket kezelnek, akik sérüléseket szenvedtek vagy krónikus állapotban vannak, amelyek hatással vannak a mozgásukra és életminőségükre.

Az ortopédiai szakrendelésen a szakorvosok különböző diagnosztikai és terápiás eljárásokat alkalmaznak, mint például röntgen, ultrahang, vér- és vizeletvizsgálatok, valamint injekciók és műtétek. Az ortopédiai betegségek közé tartoznak a csonttörések, izom- és ínproblémák, gerincbetegségek, porckopás, valamint különböző ízületi problémák, mint az artrózis vagy a rheumatoid arthritis.

Az ortopédiai szakrendelésre érdemes felkeresni, ha bármilyen mozgásszervi problémát tapasztal, mint például fájdalmat, merevséget, sérülést vagy bármilyen más tünetet, amely befolyásolja a mozgékonyságát és életminőségét.

A Swiss Clinic ortopédiai szakrendelésén a legmodernebb diagnosztikai eszközöket és terápiás eljárásokat alkalmazzuk a betegek kezelése során. Szakorvosaink segítenek a betegeknek megérteni az állapotukat és az elérhető kezelési lehetőségeket, és a legjobb megoldást kínálják az egyedi igényekre szabva.