Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Pszichiátria

Mivel foglalkozik a pszichiáter szakorvos?

A pszichiátria a lelki betegségek biológiai alapjaival foglalkozó tudományág. A kezelés alapját a részletes diagnózis biztosítja, eszközei pedig általában különféle gyógyszerek. A mentális zavarok egy részénél (pl. pánikbetegség vagy depresszió esetén) sokszor alkalmaznak a szakemberek kombinált gyógymódot: pszichoterápiás segítséget és gyógyszeres kezelést is kap a beteg.

Milyen esetben forduljunk pszichiáterhez?

• Evészavarok (pl. bulimia, anorexia)
  • Hangulatzavarok (pl. depresszió)
  • Szorongásos megbetegedések, fóbiák
  • Személyiségzavarok (pl. Borderline)
  • Pánikbetegség

Szakorvosaink

Dr. Szalina Ildikó
Pszichiátria

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE!

Időpontot foglalok

Bejelentkezés, időpontfoglalás: + 36 1 225 0566

Gyakori pszichiátriai problémák

• Pánikbetegség – Jellegzetesen 20-30 év között kezdődik, nők között sokkal gyakoribb. A pánikroham közvetlen kiváltó oka nem ismert, de gyakori, hogy huzamos ideig fokozott stressznek volt kitéve a páciens, illetve valamilyen szempontból nehéz, kritikus élethelyzet kapcsán éri a pácienst (pl. válás, halál a családban). A roham alatt a tünetek percek alatt elérik intenzitásuk maximumát, maga a roham általában 10-20 percig tart. A tünetek lehetnek: szívdobogás, izzadás, remegés, légszomj, mellkasi nyomás érzés, szédülés, ájulás érzése, hányinger stb, mely tünetek fokozott félelem/halál félelem érzést válthatnak ki.
  • Depresszió – Időnként mindenki lehet szomorú vagy rosszkedvű, ez természetes, éppen ezért a depresszió gyakran nem kerül felismerésre. Gyakori tünetek, a tartósan nyomott hangulat és levertség. Ezen kívűl a depresszióban szenvedő ember gyakran alvászavarral küzd, testi gyengeséget érez, mozgása nehézkessé válik és fáradékonyabb. Evési szokásai is megváltozhatnak, étvágytalanság és megnövekedett étvágy egyaránt jelentkezhet.

A pánik betegség és depresszió hatékonyan gyógyítható, ez azonban lassú folyamat. A megfelelő kezelésben nem részesült depressziós páciensek 50-60%-ánál fordulhat elő egy éven belül újabb depressziós szakasz.

Információ & Beállítások

Elfogadom