Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Gasztro-enterológia

Mivel foglalkozik a gaszroenterológus szakorvos?

A gasztroenterológus az emésztőrendszer (nyelőcső, gyomor, vékonybél, vastagbél, máj, epehólyag és epevezeték, hasnyálmirigy) megbetegedéseivel foglalkozik.

Milyen problémákkal forduljunk gasztroenterológushoz?

• haspuffadás, hasmenés, székrekedés, széklet habitus-változás, véres vagy szurokszéklet
  • gyomorégés, gyomorszáji és egyéb hasi fájdalom
  • emésztési zavarok
  • gyakori émelygés, tartós hányinger vagy hányás
  • sárgaság
  • akaratunktól független fogyás
  • étel allergiák, intoleranciák

Szakorvosaink

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE!

Időpontot foglalok

Bejelentkezés, időpontfoglalás: + 36 1 225 0566

Gyakori gyasztroenterológiai vizsgálatok

• Cöliakia – lisztérzékenység vizsgálata

Ha valakinél rendszeresen jelentkezik hasi fájdalom, hasmenés és puffadás búza, rozs, árpa tartalmú ételek fogyasztása után, akkor érdemes gondolni a lisztérzékenység lehetőségére is. Ez egy autoimmun betegség, mely a teljes szervezetet érinti. A tüneteket a genetikailag fogékony embereknél a fenti gabonákban levő glutén váltja ki. Fogyasztásukkor az immunválasz következtében ellenanyagok keletkeznek, melyek tönkreteszik a vékonybél nyálkahártyáját és súlyos felszívódási zavarokat okoznak. A lisztérzékenység nem gyógyítható, de egész életen át tartó gluténmentes diéta mellett tünetmentessé tehető és a bélbolyhok állapota is javul. Ha kezeletlenül hosszú ideig áll fenn a betegség, akkor másodlagos tünetek is kialakulhatnak, mint pl. fogyás, laktóz intolerancia, csontproblémák, vashiány, afták a szájban stb. Kivizsgálása során a szakorvos először különböző vérvizsgálatokat rendel el. Nagyon fontos, hogy kivizsgálás előtt ne tartson gluténmentes diétát, mert akkor „álnegatív” eredményeket kaphat!

• Gyomorégés

A gyomorégés nem betegség, hanem tünet, akkor észleljük, ha a gyomorsav visszaáramlik a nyelőcsőbe és irritálja a nyálkahártyáját. Elsődlegesen a reflux betegség tünete. Gyomorfekélynek szintén lehet jele gyomorégés. Ugyanígy a laktóz és a lisztérzékenység is járhat ilyen tünetekkel is.

• Étel allergia és intolerancia

Sokféle étel okozhat puffadást, hasmenést a fenti okok miatt, ezért kivizsgálásuk fontos a megfelelő diéta beállításához.

• H2 kilégzési teszt

A hidrogén kilégzéses vizsgálat a tejcukor érzékenység (laktózintolerancia), a kontaminált vékonybél szindróma, és a gyümölcscukor érzékenység (fruktóz intolerancia) kimutatására szolgáló fájdalom mentes vizsgálat. A vizsgálat kizárólag az Újbudai Prémium Egészségközpontban vehető igénybe.
A vizsgálathoz szükséges tájékoztatót itt tudja letölteni.

• Helicobacter kilégzési teszt

A Helycobacter pylori baktérium felelős az emésztőrendszeri gyulladások és az azok talaján kialakuló fekélyek nagy részéért, és növeli az emésztőrendszeri tumorok kialakulásának kockázatát is. A gyomornyálkahártya felszíni nyákrétegeiben telepszik meg, nagyon ellenálló, savas közegben jól érzi magát. A baktérium jelenléte gyors és fájdalommentes kilégzéses teszttel kimutatható. A vizsgálat kizárólag az Újbudai Prémium Egészségközpontban vehető igénybe.
A vizsgálathoz szükséges tájékoztatót itt tudja letölteni.

• Gasztroszkópia – endoszkóppal végzett gyomortükrözés

A gasztroszkópia endoszkóppal végzett gyomorvizsgálat. A nyelőcsövön levezetett műszer által a gasztroenterológus szakorvos nagyítva látja a monitoron a felső tápcsatorna szerveit. A gyomor, nyelőcső és patkóbél betegségei mutathatók ki a vizsgálat által. A gyomortükrözés során feltárható betegségek: bakteriális fertőzés, fekély, gyulladásos megbetegedés, daganat, lisztérzékenység, polip.

A gyomortükrözés vizsgálat nem kellemes érzés, hiszen a nyelőcsövön keresztül vezetik le az endoszkópot, ezért sokan választják az altatásos vagy bódításos gyomortükrözést.

• Kolonoszkópia – endoszkóppal végzett vastagbéltükrözés

A kolonoszkópia, más néven vastagbéltükrözés a vastagbél és a vékonybél endoszkópos vizsgálata. Az endoszkópot a végbélnyíláson keresztül vezetik a vastagbélbe, és a műszer kamerájának segítségével a gasztroenterológus szakorvos kimutathat gyulladásos megbetegedést, polipot, daganatot. Korai felismeréssel megelőzhető a vastagbélrák kialakulása is.

A vastagbéltükrözés végezhető altatásban és bódításban is, így elkerülve a sokak számára kellemetlen vizsgálatot.

A kolonoszkópia és gasztroszkópia végezhető egyszerre is. A fájdalommentes kezelés érdekében altatásban és bódításban is végezhetők ezek a kezelések, ilyenkor egy aneszteziológiai szakorvos gondoskodik a páciensről.

Információ & Beállítások

Elfogadom