Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Gasztro-enterológia

Mivel foglalkozik a gaszroenterológus szakorvos?

A gasztroenterológus az emésztőrendszer (nyelőcső, gyomor, vékonybél, vastagbél, máj, epehólyag és epevezeték, hasnyálmirigy) megbetegedéseivel foglalkozik.

Milyen problémákkal forduljunk gasztroenterológushoz?

• haspuffadás, hasmenés, székrekedés, széklet habitus-változás, véres vagy szurokszéklet
  • gyomorégés, gyomorszáji és egyéb hasi fájdalom
  • emésztési zavarok
  • gyakori émelygés, tartós hányinger vagy hányás
  • sárgaság
  • akaratunktól független fogyás
  • étel allergiák, intoleranciák

Szakorvosaink

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE!

Időpontot foglalok

Bejelentkezés, időpontfoglalás: + 36 1 225 0566

Gyakori gyasztroenterológiai vizsgálatok

1. Cöliakia – lisztérzékenység vizsgálata

Ha valakinél rendszeresen jelentkezik hasi fájdalom, hasmenés és puffadás búza, rozs, árpa tartalmú ételek fogyasztása után, akkor érdemes gondolni a lisztérzékenység lehetőségére is. Ez egy autoimmun betegség, mely a teljes szervezetet érinti. A tüneteket a genetikailag fogékony embereknél a fenti gabonákban levő glutén váltja ki. Fogyasztásukkor az immunválasz következtében ellenanyagok keletkeznek, melyek tönkreteszik a vékonybél nyálkahártyáját és súlyos felszívódási zavarokat okoznak. A lisztérzékenység nem gyógyítható, de egész életen át tartó gluténmentes diéta mellett tünetmentessé tehető és a bélbolyhok állapota is javul. Ha kezeletlenül hosszú ideig áll fenn a betegség, akkor másodlagos tünetek is kialakulhatnak, mint pl. fogyás, laktóz intolerancia, csontproblémák, vashiány, afták a szájban stb. Kivizsgálása során a szakorvos először különböző vérvizsgálatokat rendel el. Nagyon fontos, hogy kivizsgálás előtt ne tartson gluténmentes diétát, mert akkor „álnegatív” eredményeket kaphat!

1. Gyomorégés

A gyomorégés nem betegség, hanem tünet, akkor észleljük, ha a gyomorsav visszaáramlik a nyelőcsőbe és irritálja a nyálkahártyáját. Elsődlegesen a reflux betegség tünete. Gyomorfekélynek szintén lehet jele gyomorégés. Ugyanígy a laktóz és a lisztérzékenység is járhat ilyen tünetekkel is.

1. Étel allergia és intolerancia

Sokféle étel okozhat puffadást, hasmenést a fenti okok miatt, ezért kivizsgálásuk fontos a megfelelő diéta beállításához.

Információ & Beállítások

Elfogadom