Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Reumatológia

Mivel foglalkozik a reumatológus szakorvos?

A reumatológus a mozgásszervi megbetegedések konzervatív kezelésével foglalkozik, illetve mozgásszervi tüneteket okozó betegségeket is vizsgál. Az ízületek, inak, izmok, szalagok, valamint a gerinc elváltozásainak és fájdalmának konzervatív (tehát nem műtéti) kezelését végzi.

Milyen problémákkal forduljunk reumatológushoz?

• Reumatikus panaszok
  • Ízületi gyulladásra utaló fájdalom, nyomásérzékenység és duzzanat az ízület környékén
  • Izomfájdalmak
  • Csontritkulás gyanúja esetén

Szakorvosaink

Dr. Alföldi Edit
Dr. Barna Anikó
Dr. Imre Katalin
Dr. Szabó Melinda
Immunológia, Reumatológia

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE!

Időpontot foglalok

Bejelentkezés, időpontfoglalás: + 36 1 225 0566

Gyakori reumatológiai problémák, vizsgálatok

1. Ízületi punkció és ízületbe adott injekciók

Az ízületi punkció során „lecsapoljuk” az ízület körül felgyülemlett folyadékot, amely feszítő érzést okoz és (tartós fennállása esetén) károsítja a porcot is. Ezt követően gyulladáscsökkentő szteroid, vagy porcregeneráló (hialuronsav készítmény) injekciót adunk az érintett ízületbe. Az injekció lehetővé teszi a kezelés folytatását más módszerekkel, megakadályozza az ízületi betegségek kialakulását, segít a műtét elkerülésében vagy legalább elhalasztásában.

1. Csontritkulás

Az egyik leggyakoribb probléma, amivel a reumatológusok kezelik pácienseiket. Nőknél a menstruáció elmaradása után fontos, hogy rendszeresen történjen csontsűrűség-mérés. Általában elmondható, hogy bélbetegségek, felszívódási problémák és cukorbetegség esetén fokozottabban ügyeljünk a csontjaink állapotára is.

Információ & Beállítások

Elfogadom