Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Fül-orr-gégészet

Mivel foglalkozik a fül-orr-gégész szakorvos?

A fül-orr-gégészet a fej és a nyak területének légúti, nyirok- és érzékszerveit és azok számos különböző megbetegedését vizsgáló szakterület.

Milyen problémákkal forduljunk fül-orr-gégészhez?

• garat és gége megbetegedései
  • orr- és torokmandula, az arcüreg, a külső hallójárat és a középfül gyulladásos megbetegedései
  • orrpolip, orrsövényferdülés
  • fej-nyaki tumorok kivizsgálása

Szakorvosaink

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

Gyakori fül-orr-gégészeti vizsgálatok

1. A garat és gége fertőzéseses megbetegedései

A Streptococcusok és a Staphylococcusok –általánosan- olyan gennykeltő baktériumok, amelyek a hétköznapi gyakorlatban előforduló, területen kezelhető torokgyulladástól kezdve, a szövődményes esetekig (akár ízületi-, szívérrendszeri-gyulladásért, vagy tályog kialakulásáért) is felelősek lehetnek. Ezeknek a baktériumoknak a jelenlétéről a fizikális vizsgálatot követően – szükség esetén – torokváladék-tenyésztéssel győződik meg a fül-orr-gégész szakorvos, illetve vérvétel is szükséges lehet, amely során az AST értéket figyelik. Ennek a szintje a vérben arra utalhat, hogy felmerül a szervezetben Streptococcus keltette bakteriális góc.

1. Középfül gyulladásos megbetegedései

Heveny középfülgyulladás kezdeti tünetei lehetnek láz, fülfájdalom, halláscsökkenés, elesettség, étvágytalanság. Legtöbbször nátha, esetleg garatgyulladás előzi meg.

Krónikus: gyakran gyermek-, vagy fiatalkortól fennálló fülpanaszok, melyek jellemzően halláscsökkenéssel, elhúzódó fülfolyással, visszatérő gyulladásokkal járhatnak, műtétet tehetnek szükségessé. Gyakran krónikus fülkürti funkciózavar áll a hátterében, mely mutathat családi halmozódást is.

1. Orrpolip, orrsövényferdülés

Az orrpolipok az orrüreget és az orrmelléküregeket borító, gyulladt nyálkahártya-burjánzásából alakulnak ki, a háttérben krónikus nyálkahártya-gyulladás áll. A gyulladás kialakulásáért a levegő szennyezettsége, a nem allergiás eredetű asztma és az anatómiai eltérések (pl. orrsövényferdülés) következtében a melléküregek gátolt szellőzése tehető felelőssé.

1. Fej-nyaki tumorok kivizsgálása

A szájüregi, algarati és gége daganatok kialakulásának esélyét rendkívüli mértékben növeli a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás. Nagyon lényeges a szájüreg ápolása és az egészséges, változatos táplálkozás is. A kutatások megerősítették a HPV szerepét is bizonyos típusú fej-nyak rákok esetében.

Információ & Beállítások

Elfogadom