Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Belgyógyászat

Mivel foglalkozik a belgyógyász szakorvos?

A belgyógyászat az orvostudomány egyik legszerteágazóbb szakterülete, amely összefogja és rendszerezi a többi szakterületet is. Speciális szakterületei a kardiológia, a nefrológia, az endokrinológia, a diabetológia és a gasztroenterológia. Szakrendelőinkben mind az általános belgyógyászat mind a speciális szakterületek elérhetőek.

Milyen problémákkal forduljunk belgyógyászhoz?

A belgyógyászat vizsgálati területét a belső szervek jelentik.

A belgyógyász felkeresése olyankor indokolt, ha a páciensnek nincsen konkrét elképzelése, mi lehet panaszának forrása. Ilyen tünetek lehetnek:

• hasi vagy mellkasi fájdalom,
  • gyakori fejfájás vagy szédülés
  • láz, hasmenés, hányinger
  • étvágytalanság, emésztési zavarok, puffadás
  • légúti panaszok, nehézlégzés
  • vérnyomásproblémák
  • gyengeség, fáradtság érzés, csuklás

Szakorvosaink

Mely klinikán érhető el a szakrendelés?

FOGLALJON IDŐPONTOT ONLINE!

Időpontot foglalok

Bejelentkezés, időpontfoglalás: + 36 1 225 0566

Gyakori belgyógyászati vizsgálatok

1. Egy általános belgyógyászati felmérés rendszerint az alábbi vizsgálatokból áll
  • részletes családi és egyéni kórelőzmény felvétele,
  • vérnyomás és pulzus mérése,
  • kardiovaszkuláris, légző- és hasi szervek működésének vizsgálata,
  • testsúly, testmagasság, derékbőség, BMI, testzsírszázalék meghatározása,
  • védőoltások ellenőrzése,
  • tájékozódó neurológiai és mozgásszervi vizsgálat

A panaszok, kórtörténet és a felmérés adatainak ismeretében szűrőjelleggel vagy a tünetek okának kiderítésére a belgyógyász elrendelhet további laboratóriumi és képalkotó vizsgálatokat, illetve szakorvosi konzultációkat.

1. Nyugalmi EKG

A szív elektromos tevékenységét jeleníti meg görbék formájában. Vizsgálható a percenkénti szívverések száma, azok szabályossága, a szív ingerképzése, ingervezetése, ritmuszavarok, a szívizomzat oxigénhiánya, károsodása. Számos egyéb kórállapot mellett információt ad többek között a szívet alkotó kamrák falának nagyságáról, de az alkalmazott gyógyszerek szívműködést befolyásoló hatásairól vagy azok nemkívánatos mellékhatásairól is.

3. Spirometria

A légzésfunkciós vizsgálatok egyaránt hasznosak a tisztázatlan légzőszervi tünetek okának diagnosztizálásában és a már ismert légzőszervi betegségben szenvedő betegek állapotának nyomon követésében.

1. Csontsűrűségmérés

Csontritkulásnak, oszteoporózisnak nevezzük a csontok tömegének és mésztartalmának csökkenését, ami a kóros és spontán törések kockázatának fokozódásával jár. A betegség neve is azt jelenti, hogy lyukacsos, üreges csont. A csont ásványianyag-tartalmát a csontsűrűség vizsgálatával, az ún. oszteodenzitometriás (ODM) készülékek segítségével mérik.

1. 24 órás vérnyomásmonitor (ABPM)

A készülék segítségével a vérnyomást mindennapos megszokott tevékenység közben, 24 órán át rögzítjük. A vérnyomás a különböző napszakokban normálisan is változik, de befolyásolja a fizikai aktivitás, a stressz, az étkezés stb. is. Az eljárás a beállított vérnyomáscsökkentő kezelés ellenőrzésére szolgál, továbbá kimutatja az időszakosan kialakuló vérnyomáseltéréseket.
A páciens karjára egy vérnyomásmérő mandzsetta kerül felhelyezésre, ami meghatározott időközönként megméri és eltárolja a vérnyomás értékét. A páciens eközben végezheti a megszokott napi teendőit.

Információ & Beállítások

Elfogadom