Nyaki porckorong elváltozások

A nyaki porckorong elváltozások, degenerációk több súlyossági szintjét különítjük el.

Legenyhébb a kiboltosulás (protrusio). Ennek kezelése gyógyszeres és gyógytorna. A cél, hogy a kiboltosulásról az izomerő helyreállításával levegyük a függőleges terhet, emiatt az visszamenjen a helyére.

Következő a sérv vagy hernia.

Legenyhébb a kiboltosulás (protrusio). Ennek kezelése gyógyszeres és gyógytorna. A cél, hogy a kiboltosulásról az izomerő helyreállításával levegyük a függőleges terhet, emiatt az visszamenjen a helyére.

Következő a sérv vagy hernia.

Ez egy súlyosabb állapot, de még mindig nincs szükség idegsebészeti beavatkozásra, amíg a fájdalom uralható Neodolpasse infúzióval és gyógytornával. Amennyiben a hernia átmeneti bénulást vagy izomgyengeséget okoz, akkor az idegsebészeti vélemény szóba jön, de ezen betegeknél is kevesebb, mint 10%-ukat műtik meg és nem egyértelműen jók az eredmények.

Kiszakadt sérv (rupturált hernia).

Itt valóban szükséges az idegsebészeti vizsgálat, de ezen betegeknek is csak 80%-át műtik meg és ezen 80% műtöttnél 20%-ban ( az összes beteg 16%-ában) nagyon rossz a műtéti eredmény. Tehát még ezen kritikus betegcsoportban is 36% jobban jár a műtét elkerülésével, mint a műtéttel.

A betegek döntő többsége a konzervatív kezeléstől meggyógyul vagy panaszmentes lesz, az operált betegek többsége elindul egy lejtőn, ahol később újabb műtétek várnak rájuk.

A gerinc műtéteinél idegsebészeti konzultáció szükséges. Ha nincs indoka a műtétnek nem kell idegsebészeti konzultáció. Idegsebészeti vizsgálat abban az esetben indokolt, ha a súlyos bénulásos fájdalom szindróma vagy az MRI-n CT-n látott súlyos, műtétet igénylő elváltozások észlelhetők, mert ezen esetben 80% a valószínűsége a műtétnek és ezt a szofisztikált döntést idegsebésznek kell meghoznia. A nyaki porckorong elváltozások esetén van azonban a legnagyobb kockázata a súlyos, akár végleges bénulással járó műtéti szövődményeknek. Ez a régió technikailag igen nehezen operálható.

Kérjen időpontot ortopéd szakorvosainkhoz a +36 1 225 0566-os telefonszámon!