Időpont

foglaló

Időpont foglaló

Bőrgyógyászat kedvezmény márciusban!

A Swiss Prémium Újbuda Egészségközpontunkban (1119, Bikszádi utca 6./A) egész március hónapban 20% kedvezményt biztosítunk:

• délelőtti bőrgyógyászat első szakorvosi vizsgálat időpontjainkra

Az akció nem összevonható más kedvezménnyel. Az akció időtartama: március 1. – március 31. A kedvezmény kizárólag az újbudai egészségközpontban vehető igénybe. A bőrgyógyászati kedvezmény csak az első szakorvosi vizsgálatra vehető igénybe.

Milyen problémákkal forduljunk bőrgyógyászhoz?

Bőrgyógyászati panaszok

• Anyajegyek elváltozásai
  • Atópiás dermatitisz
  • Allergiás vagy autoimmun eredetű bőrbetegségek
  • Aknés, pattanásos bőr
  • Belgyógyászati/ tumoros eredetű betegségek bőrtünetei
  • Foglalkozási bőrártalmak
  • Gombás fertőzések
  • Különböző bőrkiütések
  • Rosacea
  • Szemölcsök
  • Szexuális úton terjedő betegségek (STD)

Gyakori bőrgyógyászati vizsgálatok

Anyajegy szűrés – melanóma szűrés

Az anyajegyszűrés során a bőrgyógyász szakorvos a gyanús anyajegyeket a dermatoszkópon keresztül megvizsgálja. A rendszeres éves anyajegyszűrés segítségével az anyajegyek változása (növekedése, felülete, színe) pontosan követhetővé válik, ezáltal történik az esetleges melanóma kiszűrése. Az anyajegyvizsgálatnak akkor is nagy jelentősége van, ha a családban volt már rosszindulatú daganatos betegség.

Jóindulatú bőrdaganatok, vírusos szemölcsök eltávolítása

A vírusos szemölcsöknek több fajtája létezik: közönséges szemölcs, lapos szemölcs, uszodaszemölcs, nemi szervek szemölcsei (condyloma). A páciensek sokszor otthon kezelik és sokára jutnak el vele szakorvoshoz.

Ismeretlen eredetű bőrirritáció, kiütések kivizsgálása

A nem múló, irritált bőr kezelésére és kivizsgálására is lehetőség van szakrendelésünkön, bőrgyógyászaink munkáját kiegészítő laborvizsgálatok és intolerancia tesztek segítik.

Aknés, pattanásos bőr

Ezzel a problémával keresik fel a legtöbben a bőrgyógyászt, ennek nem csak az az oka, hogy nagyon gyakori az előfordulása, hanem az is, hogy jól látható helyen: arcon, mellkason és háton alakulnak ki a gennyes, gyulladt csomók. Ráadásul, ha nem, vagy rosszul kezelik, akkor hegeket vagy barna foltokat (hiperpigmentáció) hagy maga után, amelyek akár egy életen át megmaradnak. Ezáltal esztétikai problémáról is beszélünk, ami lelkileg megterheli az érintetteket.

A bőrgyógyász feltérképezi a lehetséges társbetegségeket, kiváltó okokat is, mielőtt a bőr kezelését elkezdené. Felnőttkori pattanások esetén fontos kizárni bizonyos nőgyógyászati problémákat (pl. PCOS) és fogászati vagy fül-orr-gégészeti gócokat. Emésztési problémák, ételintoleranciák is okozhatnak pattanásos bőrt, ezért ezek gasztroenterológus általi kizárása is fontos. A lelki eredet sem elhanyagolható kiváltó ok, így ezzel is foglalkozni kell. A társbetegségek kizárását követően indulhat a kezelés, ami minden esetben, életkorra, nemre és adott páciensre szabott. Már csak emiatt sem érdemes az interneten keringő praktikáknak bedőlni, hiszen nincsen két egyforma eset.

Gombás fertőzések

Ezek szinte bárhol előfordulhatnak a testen. Kialakulásuknak kedvez a nedves környezet, az elégtelen higiéné. Először helyi kezelést alkalmazunk. Kiterjedt, helyi kezelésre nem reagáló, makacs esetekben kell a gyógyszeres kezelés lehetőségét megfontolni.

Rosacea

Elsősorban a 30-40-es korosztályt érintő probléma, mely esztétikailag nagyon zavaró. Először átmeneti, majd később állandósuló bőrpírral jár. Amennyiben nem kezelik, gyulladásos (pattanáshoz hasonló) göbök, fájdalmas csomók jelennek meg a bőrfelszínen. Kezelése összetett feladat. A látható tünetek enyhítése, csökkentése mellett rendkívül fontos, a lehetséges és a már megtapasztalt, kiváltó okokra is odafigyelni.

Atópiás dermatitisz

Az egyik leggyakoribb, ekcémák csoportjába tartozó krónikus, gyulladásos bőrbetegség, mely a gyermekek akár 15–20%-át, a felnőttek 10%-át is érintheti. Öröklött hajlam és környezet együttesen váltják ki a panaszokat. Krónikus vagy ismételten megjelenő tünetek jellemzik, mint például a viszketés, ekcémás bőrgyulladás az arcon és a térd, csukló, könyök hajlatában.

Szexuális úton terjedő betegségek (STD) szűrése

A nők többnyire nőgyógyászt keresnek fel az ilyen jellegű problémával, a férfiak pedig urológust vagy bőrgyógyászt. A nőknek is javasolt azonban bőr- és nemigyógyászati konzultáció. Nőknél méhnyakból és hüvelyváladékból is van tenyésztés, férfiaknál húgycsőnyílás, esetleg makk pénisz bőréről és mindkét esetben más behatolási kapuból is lehet (pl. anus, szájnyálkahártya) mintát venni. A szifilisz és a HIV vizsgálata vérből történik.

Információ & Beállítások

Elfogadom